Mégsem az antiszemita Takaró Mihály hazafiasítja a Nemzeti Alaptantervet?

Írta: Szombat - Rovat: Belföld, Hírek - lapszemle

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma sajtóosztálya – amelyet június 4-e óta írásban kétszer, szóban pedig legalább hatszor keresett meg a hvg.hu kérdéssel, hogy pontosan kinek és milyen munkát végez a tárca szerződéslistájában szereplő Takaró Mihály – helyreigazítási kérelmet juttatott el a laphoz, amelyben azt állítják: a hvg.hu cikkében megjelölt Takaró Mihálynak a minisztériummal nincs semmilyen hatályos szerződése.

Korábban mi is szemléztük a hvg.hu cikkét, miszerint a korábban számos alkalommal botrányos kijelentéseket tett irodalomtörténészt kérték fel a Nemzeti Alaptanterv “hazafias” szellemű fazonírozására. A hír kapcsán a Mazsihisz is tiltakozott.

A hvg.hu most az alábbi pontosítást közölte a minisztérium helyreigazítási kérelme alapján (fent linkelt cikkük végén olvasható a pontosítás.)

“A cikkben megjelölt Takaró Mihálynak a minisztériummal nincs semmilyen hatályos szerződése. Császár Attila, a tárca sajtófőnöke arra ugyanakkor továbbra sem válaszolt, hogy akkor miért van Takaró Mihály neve a szerződéslistában, és arra sem, hogy miért nem válaszoltak közel egy hónapig a megbízásával kapcsolatban feltett kérdéseinkre. (Takaró Mihályt ugyancsak kerestük, de ő sem válaszolt nekünk.)”

Szerda délután így nem is az Emmiből, hanem külső forrásból hívták fel rá a lap figyelmét – írják -, hogy a szerződéslistájában olvasható Takaró Mihály Károly nem a Horthy-rajongó irodalomtörténész, hanem egy harmadik utónevet is viselő Takaró Mihály Károly nevű teológus lehet. A hvg.hu a tévedésért elnézést kért, ugyanakkor hozzáteszik:

“…mentségünkre szóljon, hogy egy nem túl gyakori névről van szó, miközben kollégánknak több, egymástól független forrásból származó értesülései voltak az irodalomtörténész Takaró Mihály megbízásáról, akinek ráadásul a megbízása időtartama is egybeesik a NAT átdolgozásával.

Utóbbit – vagyis a Horthyért és antiszemita írókért rajongó Takaró Mihály részvételét a folyamatban – az Emmi egyébként nem is cáfolta, csupán azt, hogy az irodalomtörténésznek nincs szerződése a tárcával. Vagyis Takarót eszerint nem közvetlenül az Emmi, hanem egy másik állami szerv bízta meg a feladattal.”

A tévedés – írja a hvg.hu – “egyben az utóbbi évek rendkívül súlyos problémájára is rávilágít: mára lassan ritkaságnak számít, ha egy minisztérium vagy egyéb állami szerv válaszolt egy-egy megkeresésre, pedig ezek híján nemcsak a munkájukat és a közpénzek elköltését nem tudjuk hatékonyan ellenőrizni, de esetleges hibákat, félreértéseket sem tudjuk (időben) kiszűrni. A TASZ nemrégiben a nem kormánypárti szerkesztőségek újságírói körében végzett kutatást arról, hogyan akadályozzák a minisztériumok az újságírók munkáját, és lesújtó eredményre jutott. A pontos eredményeket ősszel publikálják.”

támogatás