Eltiltás miatt változás a 168 Óránál, a Brit Médiánál és a Klubrádiónál 

Írta: 24.hu - Rovat: Hírek - lapszemle

Megyeri András Jonatán, a Brit Media résztulajdonosa és igazgatója, a 168 Órát működtető Telegráf ügyvezetője és a Klubrádió igazgatósági tagja 2020 decemberéig nem lehet vezető tisztségviselő és többségi tulajdonos cégekben – adta hírül a 24.hu.

megyeri

Emiatt személyi változás volt a Telegráf élén és a Brit Mediánál, a Klubrádiónál pedig kikerült az igazgatóságból.

A lap szerint a cégnyilvántartás alapján még 2015. december 29-én jogerősen öt évre eltiltotta a bíróság Megyeri András Jonatánt, a belga alapítványi hátterű Brit Europe Foundation többségi és Megyeri kisebbségi tulajdonában lévő Brit Media ügyvezető igazgatóját attól, hogy bármely cégben vezető tisztségviselő legyen. A bíróság azért határozott így, mert Megyeri (akkoriban még Megyeri András Ádámként) olyan cégnek volt az ügyvezetője és tulajdonosa, melyet a bíróság kényszertörlés miatt szüntetett meg tavaly.

Az említett, kényszertörlés alá helyezett cég az Agora Trade Kft. volt, mely 784 ezer forint adóhátralékot is maga mögött hagyott, amelyet az adóhatóság nem tudott érvényesíteni, a társaságnak ugyanis nem volt fellelhető vagyona, ami ezt fedezte volna.

 A Klubrádiót, a Brit Médiát és a 168 Órát is érinti az eltiltás

A 24.hu információi szerint Megyeri eltiltása miatt az elmúlt időszakban jelentős változásokra került sor a Klubrádiónál, a 168 Óra hetilapot kiadó Telegráf Kft.-nél és a Brit Mediánál.

Váltás a Brit Media élén

A bíróság ugyanis törölte Megyerit a Brit Media ügyvezetői posztjáról. Az ő utódjának idén október 3-án egy bizonyos Udvardi Gábort neveztek ki. További érdekesség, hogy végrehajtásra is sor került: a jelek alapján lefoglalták Megyeri tulajdonrészét.

Új ügyvezető a 168 óra kiadójának élén

Megyeri eltiltása miatt a 168 Óra kiadójánál, a Telegráfnál is változás volt. Idén április 22-én Szabados Krisztián, a Political Capital alapítója és egyik vezetője vette át a cég irányítását  az eltiltott Megyeritől. (A Brit Media a Telegráfot tavaly vásárolta meg.)

Kikerült a Klubrádióból

Megyeri Andrásnak a Klubrádió igazgatósági tagságában is pozíciója volt, hiszen a Brit Media mostanra jelentős tulajdoni hányadot szerzett a Klubrádió Zrt. részvényeiből. A bíróság azonban miután idén júliusban észlelte, hogy Megyerit még tavaly eltiltották az efféle pozíciók betöltésétől, július 13-i hatállyal törölte a rádió igazgatóságából. Pedig a Brit Media terve az volt, hogy akár többségbe is kerüljön a Klubrádióban.

A 168 Órát tavaly megvásároló, kevesebb mint egy évvel ezelőtt, 2015 júniusában 3 millió forint törzstőkével alapított, törökbálinti székhelyű Brit Media a belga székhelyű Brit Europe Foundation többségi, valamint Megyeri András Jonatán kisebbségi tulajdonában álló vállalkozás. A Brit Media ügyvezetője Megyeri András Jonatán 2012-ig üzletfejlesztési igazgató volt a TV2-ben, korábban pedig a Viasat kereskedelmi igazgatójaként tevékenykedett. Megyeri emellett a Bét Sálom Zsinagóga körzeti elöljárójaként is ismert – írja többek között a 24.hu.

A teljes cikk itt olvasható.

támogatás