A Jobbik fizet a Fidesz vezérkarának

Írta: Hírszerz? - Rovat: Hírek - lapszemle

Orbán Viktor, Áder János és Pokorni Zoltán első fokon fejenként 200 ezer forintot nyert a Jobbik Magyarországért Mozgalomtól jó hírnévhez való joguk megsértése miatt.
 

Forrás: / Hírszerző

 

 

A Jobbik ceglédi alapszervezetének lapjában megjelent egy cikk “Titkos magyar-izraeli kormányközi megállapodás” címmel. Az ebben szereplő sületlenségekért jár most a kompenzáció.

A Jobbik Magyarországért Mozgalom ceglédi alapszervezetének kiadásában megjelenő Gerjemente nemzeti hírlevél 2009. márciusi számában megjelent egy cikk “Titkos magyar-izraeli kormányközi megállapodás” címmel.

“2004 áprilisában Magyarországon járt Mose Kacav izraeli államfő. Az ok látszólag egy szokványos baráti látogatás volt. Ehhez képest zárt körben egy olyan államközi megállapodás köttetett, melynek egyes pontjai külön-külön is felérnek egy hazaárulással. Ha ennek az aláírásán csak a balliberális elit képviseltette volna magát, egyáltalán nem csodálkoznék rajta, hiszen ismerjük őket. Sajnos azonban jelen volt az akkori parlamenti pártok teljes spektruma, a magyar kormány, és az akkori magyar államfő, Mádl Ferenc is” – állt a kiadványban.

A szokásos szélsőjobbos paranoia

Az állítólagos megállapodásban olyan pontok szerepeltek, hogy “ha Izraelt külső agresszió érné, mely veszélyezteti az ott élő zsidók életét, Magyarország 500.000 zsidó befogadását vállalja, állampolgári jogokat adva a befogadottaknak”. Továbbá vállaljuk az izraeli áruk európai terjesztését, izraeli vállalkozásokat állami pénzen támogatunk, propagáljuk a zsidó kultúrát, elfogadjuk és szigorúan alkalmazzuk a gyűlöletbeszédet szankcionáló törvényt, és törekszünk a nemzeti irányultságú kisebb pártok, civil szervezetek működésének korlátozására és megszüntetésére.

Az állítólagos szerződés állítólagos aláírói között szerepelt Orbán Viktor, Áder János és Pokorni Zoltán is, akik beperelték a Jobbikot. Nem létezik ilyen egyezmény, így nem is írhatták alá, a cikk pedig valótlan tényállítások közlésével sérti a jó hírnévhez való jogukat.

A tárgyaláson az alperest képviselő ügyvéd azzal próbált védekezni, hogy a lapban megjelent írást ők csak úgy letöltötték az internetről egy sajtószolgálattól. Egyébként meg nem érti, miért rajtuk keres elégtételt a felperes, amikor ugyanez megjelent a Magyar Hírlapban és az Indexen is. A cikkben foglaltak pedig nem a Jobbik álláspontját tükrözik. Egyébként is, ez egy politikai per, nem polgári.

Feldúltan távozott

Pataki Árpád bíró felhívta az alperes jogi képviselőjének figyelmét, hogy a lap a mástól származó információ továbbadásáért is felelős, továbbá a jó hírnév megsértését valótlanságok híresztelésével is meg lehet valósítani, továbbá az alperesnek kellene bizonyítani a kifogásolt tényállítások igazságát.

Erre az alperes képviselője kísérletet sem tett, sőt az ítélet indoklását sem hallgatta meg, hanem feldúltan távozott.

Az elsőfokú ítélet szerint az alperes megsértette a felperesek jó hírnév védelméhez fűződő személyiségi jogait. A bíróság az alperest kötelezte, hogy a felpereseknek fizessen fejenként 200 ezer forint nem vagyoni kártérítést, a felelősségi körében megjelenő lapban pedig tegye közzé kommentár nélkül az ítélet rendelkező részét.

 

támogatás
Pop up banner
[popup][/popup]